Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Starobinec zřejmě znamená, že je ve stáří binec

Když jsem v Německu poznal v nové práci majitele pečovatelského domu, o kterém mluvil jako o starobinci, dozvěděl jsem se jaké tam má starosti, aby udržel plný stav. Proto má také ještě práci v ochrance v Quelle. Často mu prý tam

 už umírají lidé týden po příchodu. Své pečovatelské služby nabízí pomoci inzerátů po celém Německu, Rakousku a Švýcarsku, aby měl obsazené všechny postele.

Hned mě také k sobě zval, zřejmě aby si ve mně zajistil pozdějšího uchazeče o postel. Také možná proto, že dostal zálusk na české babičky a dědečky, když se dozvěděl, že z té oblasti pocházím.

Je to docela zábavný člověk, pokud se týkalo financí a daní, zná plno triků. Hodně kouří a jako jediný nosí kravatu, poté co já svou půjčenou vrátil majiteli. S ostatními se ani moc nebaví, možná proto, že mezi nimi nenašel zájemce o své služby. Ve mně očekával možná přísun z Československa. Že by si jeho poslední útulek, z této země nemohl nikdo finančně dovolit, jsem mu zatím neprozradil, abych v něm neztratil příležitost k pohovorům.

Jednou jsem střídal stotřicetikilového kolegu na vrátnici. On nic jiného nedělal, než služby v nich a nejvýše občas chvilku před nimi. Před jeho odchodem jsme hodili krátkou řeč. O čem si nepamatuji. Jen mi utkvělo, že pojednou řekl, že je tady KRAWITSCHKA WIRTSCHAFT. Zeptal jsem se, jestli ví, co to kravička je. Nevěděl, prý to užívají obyvatele Bavorska, sousedící se Šumavou. Jeho babička a dědeček to používali, když to někdy organizačně neklapalo. Kravské hospodářství se mu z mých úst zdálo přijatelné. Spokojeně se tedy se mnou rozloučil.

Poznal jsem za krátkou chvíli mnoho kontrolorů obou pohlaví, nasazených přímo v budově obchodu a skladu. My s nimi jen spolupracovali v kritických chvílích a špičkách, kdy přicházeli anebo odcházeli zaměstnanci.

Před skončením jedné směny, k nám vtrhl šéf podnikové ochrany a všichni přítomní v místnosti mužstva, ať končící nebo začínající, jsme museli obsah kapes, tašek, igelitových pytlíků a osobních skříněk, položit před sebe na stůl. Poté jsme museli jít na parkoviště, odemknou svá vozidla, v kterých se šéf a jeho pomocník prohrabávali. Dost jsem dával najevo svůj nesouhlas s touto akcí. O to jsem byl ale najednou podezřelejší. Ostatní to brali jako samozřejmost i když se to prý zase tak často nestává. Šéfkontrolor si mě změřil arogantním pohledem a poté, co jsem mu svým neuhnul, tak se vztekle zeptal, čemu se tak šklebím. Od té doby mě neměl – ale vůbec – v oblibě. Chodil neustále se svou kamennou tváří a koutkem úst syčel rozkazy. Po několikerém infarktu už byl v předčasném důchodu. Bez šikanování lidí to doma asi nemohl vydržet, proto se této práce nechce vzdát.

Při našich náhodných služebních setkáních v prostorách budovy, jsem se naschvál křenil do jeho ksichtu a měl chuť mu vrazit do rozkroku koleno jako tágo na kulečníkové koule. Jednou mě zastavil otázkou, proč já se vlastně pořád tak šklebím. Prozradil jsem mu, že to mám od narození, jako dar od sudiček a také jako dědictví po dědovi, který byl amatérským boxerským šampionem. Pokoušel se mě nenávistně provrtat chladnýma očima. Moc jsem se musel přemáhat, abych z jeho indiánského nosu neudělal placku. Včas jsem si uvědomil, že je chráněn zákonem zrovna tak, jak zákon DOMA ochraňoval komunisty. A pak, mám přece jen úctu ke starším, i když také mezi nimi se najdou idioti, tak jako mezi mladými.

Postupně jsem poznával další kolegy. Také toho s příjmením Twaruschek. 55 let a k Čechům ani k češtině se nechtěl hlásit. Prý mu dost ublížili. Také teď mu lidé ubližovali, žádali totiž na něm, aby pracoval. A on je tak nádherně líný. Proto se snažil sedět jen na vrátnici. Měl k tomu patřičnou postavu, kterou schovával před prací pokud možno co nejvíce na sociálním zařízení.

Další týden uplynul a já už i doma jedním okem četl noviny a druhým sledoval okolí. Ale horší je, po příchodu ráno z práce, nemohu za denního světla usnout. Rolety nepomáhají, ani polštář na obličeji, ani špunty v uších. Můj mozek se nechtěl dát obalamutit. Věděl, že venku je krásný den a basta.

 

Také vám přeji povedený den, co den, dny!

 

Autor: Horst Anton Haslbauer | neděle 29.3.2020 11:52 | karma článku: 20,40 | přečteno: 779x
  • Další články autora

Horst Anton Haslbauer

Tankopark, kapitán Smítko a Patricie

Poprvé naše rota bažantů pochoduje přes Znojmo na jeho druhý konec města, kde se nalézá náš tankopark.Ti, kteří ještě neměli vycházku, šíleli při pohledu na holky, které se objevovaly. Ony se procházely po chodníku, my šlapali po

28.4.2024 v 10:04 | Karma: 15,21 | Přečteno: 243x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda má další dotaz

"Večierka!" to zaječel na chodbě hlas svobodníka Junáska, který ještě nedávno takhle hlaholil na Slovensku na ovce svých rodičou. Teď má dozorčího roty a musí plnit vojenské příkazy. Už také vklouzla jeho hlava do našeho pokoje,

19.4.2024 v 18:18 | Karma: 20,36 | Přečteno: 533x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda a rotný Provaz

Jiný problém měl každé ráno po příchodu do kasáren nadporučík Charvát. Hned u stolku dozorčího roty se ptal, jestli by mu nemohli sehnat něco k na zub. Pro tohoto lidského důstojníka jsme se mohli přetrhnout. My tři jsme zase měli

13.4.2024 v 12:25 | Karma: 16,45 | Přečteno: 614x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda a rotný Provaz

Problém měl každé ráno po příchodu do kasáren nadporučík Charvát. Hned u stolku dozorčího roty se ptal, jestli by mu nemohl sehnat něco na zub. Pro tohoto lidského důstojníka se vždy nějaký drobek našel. My tři měli zase největší

12.4.2024 v 17:50 | Karma: 3,41 | Přečteno: 107x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Kraví hora a pomsta vojína Harryho Valdy

Za dva dny nás, ve stejné sestavě, hnali na znojemskou Kraví horu, ten vysoký kopec u Dyje začali někteří silně nenávidět. Důstojník si tentokráte vzal na pomoc poddůstojníky a velitele čet. Mazáci nemuseli mít na zádech zátěž. Na

5.4.2024 v 15:47 | Karma: 16,64 | Přečteno: 406x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Kandidát na ministra za TOP 09 Tuleja vedl univerzitu, dohlíží i na OKD

30. dubna 2024  10:24

Novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace se má stát Pavel Tuleja, který ve vládě nahradí Helenu...

Rusové při smrtícím útoku na Oděsu zničili i „zámek Harryho Pottera“

30. dubna 2024  10:15

Sledujeme online Na pět vzrostl počet obětí pondělního ruského útoku na jihoukrajinskou Oděsu, jeden ze 32 zraněných...

Předsednictvo TOP 09 podpořilo Tuleju. Pozice ve vládě ho zajímá

30. dubna 2024  6:02,  aktualizováno  10:15

Novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace se má stát prorektor Slezské univerzity v Opavě pro...

ANALÝZA: Cesta na Západ. Jak se Česko proměnilo za dvacet let v Evropské unii

30. dubna 2024

Premium Česká republika ve středu oslaví 20 let členství v Evropské unii. Na začátku při vstupu panovala...

  • Počet článků 621
  • Celková karma 18,16
  • Průměrná čtenost 762x
Nejstarší z pěti sourozenců. Máma byla jak ředitelkou, tak klaunem tohoto cirkusu. Knihy o tom jsou v knihkupectvích a jako E-knihy (www.palmknihy.cz/transfuze-antona-horsta.html + www.palmknihy.cz/ruksak.html). V obou knihách se střídá VESELÉ se SMUTNÝM. LEGRACE nebývá NONSTOP!  

Seznam rubrik