Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak se mi povedlo vystřídat v životě více aut než žen

Co je finančně výhodnější? Spíše jsem měl napsat, JAK JSEM STAČIL VYSTŘÍDAT. Zkrátka jsem měl větší úspěch u aut. Ženy by se tedy - některé - daly také koupit, pokud je muž úspěšným hokejistou nebo fotbalistou.

 

Začalo to v roce 1970 prvním novým vozem v životě. To už mi bylo 31. Škodou 100. Už za půl roku chudinka rezavěla, hlavně kolem reflektorů. Tenkrát jsme naše vozy hýčkali. Natírali spodky, konzervovali dutiny.

Nevím jak ostatní, já motorový olej s vložkou měnil každých tři tisíce km. Kvůli špatným vozovkám jsem každý měsíc seřizoval geometrii přední nápravy, zadní tak choulostivá na výmoly nebyla. Jako zaměstnanec autoservisu jsem tu možnost měl.

Zapalovací svíčky jsem měnil každých deset tisíc kilometrů. Při tom vždy přejel seřízení ventilů a doladil předstih. Barumky OR 6 jsem sjel za šest tisíc km. Jezdil jsem rychleji v zatáčkách než po rovině. Na sněhu jsem nandával i západoněmeckým sporťákům na okreskách. Na sněhu ani tak moc nezáleží na značce auta, jak na tom, kdo drží volant.

Mám rád zadokolky, jezdit kontrolovaným smykem v zatáčkách na okreskách při malém provozu je s nimi jednoduché, s předním náhonem o něco složitější. Málokterý zasněžený kopec byl překážkou. Motor vzadu, zadní náhon. Málokdo se naučí řadit bez vyšlápnutí spojky jen za pomoci správného meziplynu.

Nemám rád naftu, smrdí mi. Benzin mi voní. Takže všechny mé vozy voněly. Tento necelý litrový motor mi umožnil dokonce jehlu tachometru dotlačit na číslo 140. Ve skutečnosti to jelo jen přibližně 130. Už z továren naschvál takto vypouštějí bezmála všechny značky mezi lid. Tím řidiče tak trochu chrání před pokutou i zabitím.

Mnoho řidičů to o tom tachometrů neví, to jsou ti, co striktně dodržují předepsanou rychlost. Až na zběsilce, kteří si to finančně mohou dovolit. Já přetahuji rychlost maximálně o deset.

Těch vozů v mém životě zřejmě ukončí nynější číslo 15. S menším počtem žen jsem výhodně neplatil alimenty a nemusely se u nich dávat pod stěrače zátky. Pryž déle vydrží a nepřimrzne v zimě.

Následující pochopí jen autoblázni. Na jeden tah Sokolov Varna. Jen čůrací zastávky. Vým. oleje s vložkou před odjezdem. Cérenky vzadu na sklopených sedačkách už na Slovensku každou chvíli kňučely, kdy už bude konečně to moře? V Bulharsku jsem nechal vyměnit olej a vložku, vezl jsem vlastní.

Na jeden tah nazpět za čtrnáct dní pouze levou rukou. Něco mě tam kouslo do předloktí. Ruka natekla a byla bez citu. Žena spolujezdkyně na pokyn zařazovala patřičnou rychlost. Ještě neměla ještě ŘP.

Další mé káry příště, pokud to nenalepím na strom. Nějakou dobu jsem jezdil závodně, že děd ještě (jako já) žije, tak ta možnost se naskýtá – možná…

           

 

 

Autor: Horst Anton Haslbauer | úterý 16.2.2016 8:57 | karma článku: 17,52 | přečteno: 539x
  • Další články autora

Horst Anton Haslbauer

Muničák Purkrábka a erotika

Největší drsňáci roty, a těžké případy z bažantů, byli poprvé nasazeni do nejnebezpečnější služby. Samozřejmě nesměl chybět náš trojlístek. Celá stráž stojí na buzerplacu s bojovou malou polní výbavou. Velitel stráže svobodník

4.5.2024 v 9:23 | Karma: 17,74 | Přečteno: 307x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Tankopark, kapitán Smítko a Patricie

Poprvé naše rota bažantů pochoduje přes Znojmo na jeho druhý konec města, kde se nalézá náš tankopark.Ti, kteří ještě neměli vycházku, šíleli při pohledu na holky, které se objevovaly. Ony se procházely po chodníku, my šlapali po

28.4.2024 v 10:04 | Karma: 16,03 | Přečteno: 266x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda má další dotaz

"Večierka!" to zaječel na chodbě hlas svobodníka Junáska, který ještě nedávno takhle hlaholil na Slovensku na ovce svých rodičou. Teď má dozorčího roty a musí plnit vojenské příkazy. Už také vklouzla jeho hlava do našeho pokoje,

19.4.2024 v 18:18 | Karma: 20,57 | Přečteno: 548x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda a rotný Provaz

Jiný problém měl každé ráno po příchodu do kasáren nadporučík Charvát. Hned u stolku dozorčího roty se ptal, jestli by mu nemohli sehnat něco k na zub. Pro tohoto lidského důstojníka jsme se mohli přetrhnout. My tři jsme zase měli

13.4.2024 v 12:25 | Karma: 16,70 | Přečteno: 621x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda a rotný Provaz

Problém měl každé ráno po příchodu do kasáren nadporučík Charvát. Hned u stolku dozorčího roty se ptal, jestli by mu nemohl sehnat něco na zub. Pro tohoto lidského důstojníka se vždy nějaký drobek našel. My tři měli zase největší

12.4.2024 v 17:50 | Karma: 3,41 | Přečteno: 108x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Strach z migrace i rebelie proti levici. Mladí Němci se přiklánějí k AfD

5. května 2024  20:15

Čekali byste, že mladí Němci volí hlavně Zelené nebo jiné levicové strany? Omyl Roste podíl těch,...

Méně teorie a faktů, více praktických znalostí. Blíží se reforma školních osnov

5. května 2024

Premium Ministerstvo školství chystá změnu toho, co a hlavně jak by se měli žáci na základních a středních...

Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník

5. května 2024  19:10,  aktualizováno  19:48

V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...

Čínský prezident přiletěl na návštěvu Francie. „Vítali“ ho naštvaní Tibeťané

5. května 2024  16:57,  aktualizováno  19:44

Do Paříže přiletěl čínský prezident Si Ťin-pching, který v pondělí zahájí dvoudenní státní návštěvu...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 622
  • Celková karma 17,97
  • Průměrná čtenost 761x
Nejstarší z pěti sourozenců. Máma byla jak ředitelkou, tak klaunem tohoto cirkusu. Knihy o tom jsou v knihkupectvích a jako E-knihy (www.palmknihy.cz/transfuze-antona-horsta.html + www.palmknihy.cz/ruksak.html). V obou knihách se střídá VESELÉ se SMUTNÝM. LEGRACE nebývá NONSTOP!  

Seznam rubrik