Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Muži, tohle svým partnerkám nedělejte

Může někdo zapomenout řídit auto po třiceti letech? Poznali jsme se jako pejskaři v Norimberku. On o tři roky mladší a z Opavy, já z Karlovarska. Ve stejnou dobu nám objevili nádory na plicích.

 

Můj nezhoubný vycvakli, jeho už metastázoval po celém těle a poslal ho tam, kde se jednou všichni zase sejdeme.

            Uběhlo půl roku, šel jsem z nákupu kolem konečné stanice metra. Od parkoviště ke mně přistoupila starší dáma. Německy mě familiérně oslovila a vedla řeč způsobem, který dal tušit, že se známe. Z hlavy se mi začalo kouřit při hledání kam mám ženu zařadit.

            Přešel jsem na češtinu a nespletl jsem se, stála přede mnou vdova po Opavákovi (tak jsem mu říkal). Viděl jsem ji jen jednou krátce, když jsme šli s Opavanem venčit pejsky do blízkého lesa. On mi o své Anežce vyprávěl, znal jsem ji tedy vlastně jen z vyprávění.

            S Anežkou jsme stáli před metrem, začala mi líčit průběh celé nemoci svého Jindřicha. A to už trvalo dobré dvě hodiny, na slunci v akci v pravé poledne. Anežce to bylo příjemné, já se točil za stínem.

            Konečně se život Jindry chýlil (ve vyprávění) ke konci. A já se dovídal, jako ředitelka školky na Opavsku, poznala svého Jindřicha, když občas pro někoho vyzvedával dítě. Dali se dohromady, vzali se. Jezdili vlakem nebo autobusem za jeho rodiči. Jindra jako domácí kutil tam opravoval co bylo zapotřebí a Anežka trpěla jako mladá žena ve společnosti starých žen, které mluvili o věcech, které ji nemohly zajímat. Ze slušnosti si ten dlouhý čas nějak vytrpěla, než Jindra opravil vše potřebné.

            „Koupila jsem starou škodovku bez jeho vědomí. Budeme moci jezdit k jeho rodičům častěji, ale na kratší dobu, pomyslela jsem. Zaparkovala jsem vozidlo před domem a zavolala Jindru, aby se podíval na naše auto.“

            „Na co auto, my přece nepotřebujeme auto!“

„Také si za volant nikdy nesedl, řídila jsem jen já.“

            „Po smrti jeho rodičů jsme v roce 1984 vysídlili. Koupili jsme si první vozidlo a od té doby mě za volant nepustil. Byla to pojednou jeho nová láska, které bych prý mohla ublížit. No, a teď je rok 2015. Padesátiletý nezaměstnaný syn si chodí golfa půjčit na výlety s rodinou a taktéž dcera, které na padesát táhne. Já bych tak ráda zase jezdila, ale bojím se, že jsem to zapomněla…“

            „A co syn, nebo dcera, proč si tě (mezitím jsme si na tom slunci začali tykat, jak nám rozžhavilo lebky) nevezmou do parády?“

            „Prý na to nemají nervy! Asi bych se měla přihlásit na kondiční jízdy, ale velký důchod nemám, plno peněz stála také Jindrovo nemoc.“

            „Pokud chceš, zkusím to s tebou. Naučil jsem jezdit plno příbuzných, mám na to nervy a vlastně mě to jako bývalého automobilového závodníka baví. Musím si tě otestovat, co v tobě ještě zbylo.“ Tak jsme se s Anežkou (72) domluvili na první testovací výjezd z její podzemní garáže. Jestli je tak dobrá za volantem, jak je k nezadržení upovídaná, bude to hračkou. Tak, jak se nedá zapomenout jezdit na kole, tak se přece nemůže zapomenout ani řídit, myslel jsem…

 

Pokračování příště

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Horst Anton Haslbauer | pondělí 13.7.2015 7:03 | karma článku: 16,42 | přečteno: 926x
  • Další články autora

Horst Anton Haslbauer

Muničák Purkrábka a erotika

Největší drsňáci roty, a těžké případy z bažantů, byli poprvé nasazeni do nejnebezpečnější služby. Samozřejmě nesměl chybět náš trojlístek. Celá stráž stojí na buzerplacu s bojovou malou polní výbavou. Velitel stráže svobodník

4.5.2024 v 9:23 | Karma: 18,11 | Přečteno: 368x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Tankopark, kapitán Smítko a Patricie

Poprvé naše rota bažantů pochoduje přes Znojmo na jeho druhý konec města, kde se nalézá náš tankopark.Ti, kteří ještě neměli vycházku, šíleli při pohledu na holky, které se objevovaly. Ony se procházely po chodníku, my šlapali po

28.4.2024 v 10:04 | Karma: 16,04 | Přečteno: 270x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda má další dotaz

"Večierka!" to zaječel na chodbě hlas svobodníka Junáska, který ještě nedávno takhle hlaholil na Slovensku na ovce svých rodičou. Teď má dozorčího roty a musí plnit vojenské příkazy. Už také vklouzla jeho hlava do našeho pokoje,

19.4.2024 v 18:18 | Karma: 20,57 | Přečteno: 551x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda a rotný Provaz

Jiný problém měl každé ráno po příchodu do kasáren nadporučík Charvát. Hned u stolku dozorčího roty se ptal, jestli by mu nemohli sehnat něco k na zub. Pro tohoto lidského důstojníka jsme se mohli přetrhnout. My tři jsme zase měli

13.4.2024 v 12:25 | Karma: 16,70 | Přečteno: 624x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda a rotný Provaz

Problém měl každé ráno po příchodu do kasáren nadporučík Charvát. Hned u stolku dozorčího roty se ptal, jestli by mu nemohl sehnat něco na zub. Pro tohoto lidského důstojníka se vždy nějaký drobek našel. My tři měli zase největší

12.4.2024 v 17:50 | Karma: 3,41 | Přečteno: 111x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

  • Počet článků 622
  • Celková karma 18,02
  • Průměrná čtenost 761x
Nejstarší z pěti sourozenců. Máma byla jak ředitelkou, tak klaunem tohoto cirkusu. Knihy o tom jsou v knihkupectvích a jako E-knihy (www.palmknihy.cz/transfuze-antona-horsta.html + www.palmknihy.cz/ruksak.html). V obou knihách se střídá VESELÉ se SMUTNÝM. LEGRACE nebývá NONSTOP!  

Seznam rubrik