Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

S Terezou to nebylo podle mého přání

O absolvování odborného učiliště v Liberci a prvním zaměstnání v Sokolově, kdy jsem výplaty vnucoval mamince už jsem psal. Teď příjde mé další dvouleté odloučení od rodiny vlivem zeleného sukna. Ti starší z nás to měli povinné.

Švancparáda před lékaři je za námi, jedině kamarád Wilda Winter jde na vojnu o rok později, je čtyřicátý ročník.

Dorosteneckou ligu staršího dorostu máme my z Baníku Sokolov v kapse. Tento slavnostní začáteční hvizd prvního zápasu my devětatřicátníci nezažijeme. Budeme si bahnit v khaki barvě. Jelikož vím, že voják Československé lidové armády si nesmí dopisovat s cizinou, a to je v tomto případě i bratrské NDR, přicházíme s Wildou na nápad. Dederačka Christl bude své dlouhé dopisy posílat na adresu Wintra, ten dopis vždy přebalí a pošle na mou vojenskou adresu. Já naopak budu své krátké dopisy posílat na Wildu, který bude opět přebalovat a posílat DEDERAČCE. Později je ale už budu posílat sám přímo, bez mé zpáteční adresy. Poznal jsem ji když z Lipska k nám přijel bratr mého otčíma s rodinou na návštěvu i s patnáctiletou Christl. Až dneska si uvědomuji, že Wildovi dlužím za obálky a známky. Mé psaní dopisů v němčině nebylo jednoduché. Bez německých škol jsem špatně ovládal spisovnou němčinu slovy, natož abych tak uměl psát. Naše egerlandské německé nářečí mělo ke spisovné daleko. Dělal jsem to tedy mazaně. Z jejich dopisů jsem vybíral slova, která se mi hodila a různě je kombinoval. Raději jsem po nějaké době už vůbec neodpovídal.

Den, kdy jsem se tenkrát měl stát rekrutem se blížil. Kytaru prý s sebou vzít mohu. Těžší to budou mít klavíristi. Hlavou mi ale vrtala před vojnou jiná věc. Při poslední návštěvy Terezy na uhelném dole u řvoucích huntů s uhlím, které obsluhovala, se mě ptala, jestli nechci přijet do Kynšperku, v hotelu Labuť prý bude slavit narozeniny. Na dole jsem se u Terezy vždy stavěl před počátkem mé pracovní obchůzky jako elektrikář. 

Hlavou se mi honily erotické myšlenky nejkrásnějšího rázu ohledně té holky z Francie. Trochu se opijeme a její tajuplné oči neodmítnou určitě nic. Nezamlčel jsem tenkrát odchod na vojnu, ví na čem je, a stejně je pro mě stará. Konečně by bylo zapotřebí získat před vojnou tuto zkušenost. Do vojenské knížky ji určitě nezaznamenávají, ale voják by na tomto poli měl být kovaný. 

Cestou z kynšperského nádraží jsem si všemožně hlídal zevnějšek proti silnému větru, který se snažil na mé osobě i oblečení nadělat paseku. Byl jsem vzrušený jako pravý panic, který má hrůzu ze selhání z mnoha neznámých důvodů. 

Při vkročení do oné restaurace jsem si v nastalé situaci nevěděl rady. Tereza tam neseděla sama, určitě ale čeká netrpělivě na mě. Byla v kruhu mnoha lidí, když mě její mlýnská kola spatřila, začala mě jejich majitelka představovat francouzsky tátovi, česky mámě, sestrám, bratrům a jiným lidem. Byli mezi nimi i mladí muži francouzského vzhledu. Ještě že ten můj se od jejich moc nelišil. 

Společnost byla rozjetá, musela tu zřejmě už snídat, když teď brzy odpoledne už byla tak v ráži. Pokusili se mě co nejrychleji dostat do jejich stavu, což u nealkoholika netrvalo dlouho. Ještě ve stavu polostřízlivém jsem vypustil z hlavy krásné erotické představy, aby bylo místo pro alkohol. Neustále jsem si musel s někým připíjet, nechtěl jsem nikoho urazit. Když si Tereza konečně udělala čas i na taneček se mnou, vše se kolem mě, na moje poměry moc rychle točilo. Modlil jsem se, aby třetí kousek byl za námi dříve, než tuto první Francouzsku ve svém životě pozvracím. 

V takovém stavu jsem se ještě nenalézal, uvědomil si ale, že ještě jeden přípitek by mohl skončit nečistě pro naproti stojícího. 

Ztratil jsem se z bezpečnostních důvodů raději po anglicku, cestou na nádraží jsem dvakrát vrhl šavli, ve vlaku ještě stačil otevřít okno a šavlový tanec značil telegrafní sloupy. 

U Terezy jsem se v práci už raději neukázal a dodneška ji nespatřil. Přeji jí ale štěstí a pevné zdraví a doufám, že si našla partnera, který je odolnější vůči alkoholu.

 

Autor: Horst Anton Haslbauer | sobota 20.1.2024 7:56 | karma článku: 19,26 | přečteno: 435x
  • Další články autora

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda má další dotaz

"Večierka!" to zaječel na chodbě hlas svobodníka Junáska, který ještě nedávno takhle hlaholil na Slovensku na ovce svých rodičou. Teď má dozorčího roty a musí plnit vojenské příkazy. Už také vklouzla jeho hlava do našeho pokoje,

19.4.2024 v 18:18 | Karma: 20,35 | Přečteno: 525x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda a rotný Provaz

Jiný problém měl každé ráno po příchodu do kasáren nadporučík Charvát. Hned u stolku dozorčího roty se ptal, jestli by mu nemohli sehnat něco k na zub. Pro tohoto lidského důstojníka jsme se mohli přetrhnout. My tři jsme zase měli

13.4.2024 v 12:25 | Karma: 16,45 | Přečteno: 610x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda a rotný Provaz

Problém měl každé ráno po příchodu do kasáren nadporučík Charvát. Hned u stolku dozorčího roty se ptal, jestli by mu nemohl sehnat něco na zub. Pro tohoto lidského důstojníka se vždy nějaký drobek našel. My tři měli zase největší

12.4.2024 v 17:50 | Karma: 3,41 | Přečteno: 106x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Kraví hora a pomsta vojína Harryho Valdy

Za dva dny nás, ve stejné sestavě, hnali na znojemskou Kraví horu, ten vysoký kopec u Dyje začali někteří silně nenávidět. Důstojník si tentokráte vzal na pomoc poddůstojníky a velitele čet. Mazáci nemuseli mít na zádech zátěž. Na

5.4.2024 v 15:47 | Karma: 16,15 | Přečteno: 400x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Trojlístek a rodí se Ruksak

Pomalu jsme s Harrym k sobě nalézali cestu. Zjistili jsme, že vysíláme na stejných vlnách a na ty samé vlny byl naladěn i Mirek Picka. Začali jsme hledat jeden druhého, i když povahové vlastnosti jsme zcela totožné neměli.

29.3.2024 v 16:36 | Karma: 14,41 | Přečteno: 234x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 620
  • Celková karma 18,37
  • Průměrná čtenost 763x
Nejstarší z pěti sourozenců. Máma byla jak ředitelkou, tak klaunem tohoto cirkusu. Knihy o tom jsou v knihkupectvích a jako E-knihy (www.palmknihy.cz/transfuze-antona-horsta.html + www.palmknihy.cz/ruksak.html). V obou knihách se střídá VESELÉ se SMUTNÝM. LEGRACE nebývá NONSTOP!  

Seznam rubrik