Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Cestou nazpět

Nejhorší bylo každodenní bombardování, jako zázrakem nás žádná bomba nezasáhla. Všechny padaly tak blízko, že žádná skla už v oknech nebyla. Přes den bylo teplo, ale v noci? To se dávaly do oken deky. Když byl letecký poplach, 

ti, co mohli chodit, utekli do sklepa. Byli jsme tři, kteří z postele nemohli. Bezmocně jsme leželi, slyšeli hvízdat bomby a bylo to k nervovému zhroucení, když člověk věděl, že každým okamžikem to může bouchnout i sem.

Po čtyřech týdnech se fronta přiblížila tak, že lazaret musel být evakuován. Nyní jsem musel i já pryč, bez ohledu na můj stav. Sanitky nás vezly až k moři, tam byl na vodě velký vor, měl velkou plachtu jako zastřešení, na ní ze shora velký červený kříž viditelný z oblak.

Každý musel nahlásit svou domovskou adresu, kdybychom byli potopeni, i to se stávalo. Malý člun nás táhl pomalu na Kerč, na poloostrov Krym. Buď tento den byli Rusové dobře naladěni, anebo jsme měli půl tuctu andělů strážných. Nebylo slyšet letadlo a také moře bylo klidné a rovné jako prkno. Bez mokrých nohou jsme dorazili do Kerče, Tam mě poprvé od shora dolů vleže umyli. Také jídlo se podávalo, pil jsem ale jen čaj. K transportu už byl připraven lazaretní vlak, ale ne s dobytčáky jako cestou sem, nýbrž s vagóny, v kterých byly postele. Vlak nás vezl nazpět, odkud jsme kdysi přijeli.

Přes Dněpr nás museli přeplavit v noci, nic jsem nepostřehl, z těch otřesů jsem opět dostal horečku. Neustále se zvyšovala. Zase mi všechno bylo jedno. Horečka už byla tak vysoká, že doprovodný lékař mě odmítl dále nechat ve vlaku.

Mezitím jsme byli v Polsku, v příští stanici byl lazaret, kde mě vyložili. Nevím, kde to bylo, byl jsem více v bezvědomí než vzhůru. Při výšce 1,78 jsem vážil 46 kg. V lazaretu byla starší zdravotní sestra z Karlových Varů. Po zjištění, že pocházím z její blízkosti, se o mě pečlivě starala. Po týdnu byla má teplota už zase normální. Příští den jsem měl být naložen do vlaku s raněnými, který míří nazpět do Německa. Těšil jsem se na to. Ráno, když sestra pohlédla na teploměr, zhrozila se, vždyť ty už máš zase horečku!

To bude z rozčilení, řekl jsem na to. Když viděla můj smutný obličej, teploměr sklepla a zanesla patřičný údaj do knihy. Ve vlaku jsem dostal místo u okna, mohl jsem vidět sestru, která mě doprovázela, stála na peróně. Když se vlak rozjížděl, utírala si rukou oči, ani jsem neznal její jméno, byla ke mně jako vlastní máma. Když mě před týdnem v tomto lazaretu vyložili a já nemohl nic jíst, chtěla mi pomoci, dala mi hroznový cukr. Kostky byly 4x4cm a 0,5 cm tlusté. Jelikož jsem měl úplně suchou pusu, málem došlo k udušení. Rozpustile je v čaji v konvičce se zobákem, nebyl jsem schopen se sám napít, konvičku mi tedy před ústy přidržela. Musela o tom říct doprovodnému personálu ve vlaku, protože po chvíli už u mě stála jiná sestra s konvičkou, kterou jsem dobře znal. V n ní byl čaj s hroznovým cukrem. Možná zařídila i to, že jsem dostal postel u okna. Rád bych jí býval ještě stiskl ruku. Vlak ale už drncal směr domov. Žádné nálety, kdy šlo o nervy.

Xxxx

Můj osobní dodatek, pochopí jen ti, kteří ztratili svého pejska. V úterý u zvěrolékaře rentgen ukázal, že naše devítiletá rotvajlerka má rakovinou zasažený celý vnitřek. My se divili, že poslední dny v jednom kuse pije, za chvíli to zase vyzvrací a nedokázala se sama vyprázdnit. Žena ji třikrát pomohla klystýrem. Doktorka říkala, že teď už musí mít velké bolesti a trápí se. Nastal ten hrozný okamžik, když člověk je u toho, jak injekční stříkačky vám kamaráda berou ve vaši přítomnosti. Hrozný okamžik a dlouho toho pejska stále vidíte před sebou. Čekáte, že každou chvíli na vás zase doma vybafne...

Sanynka
Sanynka a její oblíbený míček
Tuto naši činnost neměla ráda

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Horst Anton Haslbauer | sobota 29.4.2023 6:52 | karma článku: 19,27 | přečteno: 379x
  • Další články autora

Horst Anton Haslbauer

Hydrovosk a maďarský děs

Mám první službu na hlavní bráně. Vycházková uniforma, pistole v pouzdře a zjišťuji nedostatek, naše vycházkové polobotky mají být hnědé. Já, lakomec jsem si doma nové nekoupil a bral na vojnu své kanárkově žluté. Teď je průšvih,

10.5.2024 v 15:29 | Karma: 16,62 | Přečteno: 395x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Muničák Purkrábka a erotika

Největší drsňáci roty, a těžké případy z bažantů, byli poprvé nasazeni do nejnebezpečnější služby. Samozřejmě nesměl chybět náš trojlístek. Celá stráž stojí na buzerplacu s bojovou malou polní výbavou. Velitel stráže svobodník

4.5.2024 v 9:23 | Karma: 18,78 | Přečteno: 390x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Tankopark, kapitán Smítko a Patricie

Poprvé naše rota bažantů pochoduje přes Znojmo na jeho druhý konec města, kde se nalézá náš tankopark.Ti, kteří ještě neměli vycházku, šíleli při pohledu na holky, které se objevovaly. Ony se procházely po chodníku, my šlapali po

28.4.2024 v 10:04 | Karma: 16,31 | Přečteno: 279x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda má další dotaz

"Večierka!" to zaječel na chodbě hlas svobodníka Junáska, který ještě nedávno takhle hlaholil na Slovensku na ovce svých rodičou. Teď má dozorčího roty a musí plnit vojenské příkazy. Už také vklouzla jeho hlava do našeho pokoje,

19.4.2024 v 18:18 | Karma: 20,57 | Přečteno: 554x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda a rotný Provaz

Jiný problém měl každé ráno po příchodu do kasáren nadporučík Charvát. Hned u stolku dozorčího roty se ptal, jestli by mu nemohli sehnat něco k na zub. Pro tohoto lidského důstojníka jsme se mohli přetrhnout. My tři jsme zase měli

13.4.2024 v 12:25 | Karma: 16,70 | Přečteno: 624x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

U Charkova jde vše podle plánu, město zatím dobýt nechceme, tvrdí Putin

17. května 2024  13:10,  aktualizováno  14:10

Ruské síly podle prezidenta Vladimira Putina v Charkovské oblasti postupují podle plánu. S dobytím...

Fico je při vědomí, odebrali mu odumřelou tkáň. Čeká ho další operace

17. května 2024  13:43,  aktualizováno  14:03

Slovenský premiér Robert Fico je při vědomí, v závažném, ale stabilizovaném stavu, řekla šéfka...

Nova i Prima zahajují předvolební vysílání, nabídnou debaty i rozhovory s lídry

17. května 2024

Televize Nova a Prima přešly do volebního režimu. Nova startuje v pátek odpoledne na TN Live první...

Piráti plánují boj s dezinformacemi. Putin má zájem ovlivnit eurovolby, míní

17. května 2024  13:31,  aktualizováno  13:50

Dezinformace jsou podle vládních Pirátů jednou z pěti největších hrozeb pro nadcházející...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

  • Počet článků 623
  • Celková karma 18,00
  • Průměrná čtenost 759x
Nejstarší z pěti sourozenců. Máma byla jak ředitelkou, tak klaunem tohoto cirkusu. Knihy o tom jsou v knihkupectvích a jako E-knihy (www.palmknihy.cz/transfuze-antona-horsta.html + www.palmknihy.cz/ruksak.html). V obou knihách se střídá VESELÉ se SMUTNÝM. LEGRACE nebývá NONSTOP!  

Seznam rubrik