klimu přijel naplnit. Vyprávěl mi, jak to v současné době chodí u oprav.
Přijede chlap s vozem na servisní prohlídku do opravny. Přesně podle bodů v servisní knížce mu to udělají. Vůbec nevadí, že majitel vozu jim předem nahlásí, že už si sám vyměnil filtry, svíčky, brzdové destičky atd. Stejně zase dostane toto vše originální nové. K tomu zaplatí tisícovku za každou hodinu práce. Příště už ten člověk do opravny nepřijede i když mu propadne záruka. Tak se dělají auta v záruce nebo jak se majitelé aut vyznají.
Tvůj známý, Bohouš, si sám vyměnil rozvodový řemen. Starý sundal, nový nasadil jako klínový řemen k alternátoru a vodnímu čerpadlu. Žádné seřizovací značky nevnímal a startoval. Několikrát vybil baterii a nic. Po dvou dnech si přišel pro radu. Nastavil jsem mu rozvody a dobrý. Vůbec nepochopil systém, jako tesař si to představil jednoduše.
Jeden pan doktor tady z Březové si šel koupit knihu Udělej si to sám. Vypustil olej z převodovky. Přečetl si, že tam přijdou dva litry převodového oleje. Uzavřel vypouštěcí šroub, otevřel kapotu a nalil převodový olej do motoru. Naložil svou babu a vyrazili do Chebu. Divil se, že je převodovku nějak hlučná. Přežila to. Vyměnil jsem mu olej v motoru a olejovou vložku a do převodovky jsem nalil nové dva litry převodového oleje správným otvorem.
Pan doktor se miláčkovi chtěl omluvit a že ho přeleští. Už se stmívalo, doktor se v garáži přehmátl a natřel celé auto brzdovou kapalinou. Zjistil to až nakonec. Druhý den nakoupil leštěnky a vosky, aby zachránil, co se ještě zachránit dalo. Taková je současná situace kolem mě.
Má poznámka, jak se za opravu platilo tenkrát za mého působení v autoservisu. Každá oprava měla stejnou cenu, ať ji mechanik dělal 30 minut nebo dvě hodiny. Jen svářečské práce se platily podle času.