Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ještěrka mi zabránila v mnohém

Uprostřed října mezi nás, co jsme hájili dobré jméno učiliště ve sportu, vtrhl v sobotu trenér Novotný. "Hoši, žádný flákání se, po snídani máte, vemte na sebe ty nejhorší tepláky a trika a vyrazíme na akci..." Ve štrůdlu nás 

 hnal Libercem do našich dílen. Tam nám sdělil, že se chystá turnaj všech pracovních záloh v ledním hokeji. V jednom rohu prostorného dvoru dílen nám ukázal na složené mantinely. „Ty teď budeme vozit touto ještěrkou (používají se hlavně na nádražích k převozu zboží) na druhý konec dvora, kde budeme stavět hřiště na hokej. Blíží se mrazy a vody máme dostatek.“

Na ještěrku jsme vždy naložili čtyři části mantinelů a Novotný ještěrku dal do pohybu. Z každé strany jeden z nás mantinely za jízdy jistil. Měli jsme při tom velkou legraci. Jiná skupina mantinely stavěla za dozoru jednoho našeho mistra.

Legrace se stupňovala, když zbyly poslední kusy mantinelů, ale také naše pozornost ochabla. Při jištění mantinelů během jízdy mi uklouzly nohy a kola ještěrky mi přejeli pravou nohu. Dokonce mi praskla kecka v které byla. Bolestí jsem nedokázal na nohu našlápnout.

V nemocnici se nezjistila zlomenina, jen naraženina, ale bude prý trvat nějakou dobu, než budu moct zase normálně chodit. Mě nejvíc zajímalo, jestli ještě budu schopný hrát fotbal.

Po týdnu v nemocnici jsem si na nohu ještě nestoupl. Lékař mi doporučil s tím ale začít a trénovat nohu dál už v internátu, kam mě poslal. Dostal jsem na cestu berle a vyrazil jsem. Velkou část cesty jsem skákal po jedné noze, s berlemi jsem si připadal jako válečný invalida.

V učilišti jsem byl umístěn na marodku. Kluci mě tam chodili v hojném počtu navštěvovat a nosili učivo ze školy. Po jejich odchodu do školy nebo zaměstnání jsem na pokoji zkoušel opatrně našlapovat, měl jsem bolestí slzy v očích, ale také proto, že jsem měl strach, že už si fotbal nezahraji.

Po nějakém dni jsem kluky poprosil přinést mi merunu. Po jejich odchodu jsem byl v intru sám s dozorčím dědou Krčmářem. Ten mě povzbuzoval při mém pracném přemisťování se z marodky po schodech. Po sdělení mého úmyslu mi nesl míč. Na trávníku jsem se snažil chodit po dvou a tou zdravou před sebou kopal míč. Třetí den jsem už dokázal opatrně do míče kopat i pravou nohou. Tentokrát jsem měl slzy v očích radostí.

Rychle jsem se zlepšoval a začal opět chodit do školy a dílny, ale s tím rozdílem, že pomoci koloběžky, kterou mi kluci někde sehnali.

Mezi námi dráteníky byl Jirka Smutný z Varů. Chodil frajersky oblečený, kalhoty trubky, účes na Emana, kterému jsme říkali „Paťan.“ Jirka si na svém Paťanu nechával záležet každou chvíli. Aby držel i v silném větru, jistil to množstvím brilantiny. Jirka dostal přezdívku Lemra. Pohyboval se pomalu, nebyl hubený, zdobil ho neustále frajerský úsměv, žádný sport s námi nedělal. Ale jak nám zamrzlo naše hokejové hřiště, padli jsme málem všichni na hubu. Trenér sehnal pro všechny vyřazené kanady přes známé a hokejky. Já si na to s mou nohou ještě netroufl a stal se jen divákem při prvním křtu našeho stadiónku. Trenér hodil na led plno puků a teď to začalo. Kluci bruslili a hokejkou vedli puky většinou jako začátečníci. Ještě markantnější to najednou bylo, když na led vtrhl Jirka Smutný. Jakápak LEMRA? Ďábel na ledu. Jako blesk vedl s hokejkou puk po celé ploše. To byly odpaly do mantinelů a zachycování odraženého puku v plné rychlosti. Přešlapování vlevo, vpravo a pozadu, prudké brzdění a opětovné vystartování, vedení puku pozpátku. Všichni, co byli na ledu najednou stáli jako přimrzlí a v úžasu pozorovali koncert Lemry.

Jirka měl jen nasazený ten svůj frajerský úsměv i Eman na hlavě byl stále neporušený. Nemachroval a nepovyšoval se nad těmi, co se na bruslích jen tak drželi. Když jsme se shlukli kolem trenéra, oznámil nám šokující zprávu. Jirka hrál doma za Vary první ligu.

Netrvalo dlouho, z Varů přijel autem Jirkovo táta a přivezl dresy a hokejistickou výstroj pro celé mužstvo. To jsme se také dozvěděli, že Jirkovo sestra je krasobruslařkou.

Po shlédnutí bruslařského koncertu Jirky, jsem dal dohromady uspořené peníze od mámy, které mi každý měsíc posílala a zašel si koupit mé první kanady v životě o kterých jsem snil od doby, co jsem na šlajfkách viděl jiného „bouráka“ na kanadách, který tenkrát mezi nás vtrhl. Proti Jirkovi to byl ale slabý odvar.

Zálibně jsem si nesl své první vlastní kanady přinýtovaných na pravých bruslařských botech. O svém volnu, kdy kluci začali chodit za holkami nebo hlásili dozorčímu, že jim přijela sestřenice a chtějí jí ukázat město, já vyrážel na náš led a učil své nohy mít rád kanady. Měl jsem vzor, to jsem se chtěl také tak naučit.

Lemra ještě v jiném ve mně zanechal stopu. Táta mu také přivezl kytaru. Zvědavě jsme se kolen něj shlukli, když ji vzal do ruky. Chraplavým hlasem začal zpívat písničky, jaké jsme nikdy neslyšeli. V textu se ozvalo třeba, máš-li lebku zcela holou potírej ji Coca-Colou…

(Neznám okolnosti jak to bylo. Jirku na vojně zastřelila stráž v noci, když nereagoval na: STŮJ, KDO TAM?!).

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Horst Anton Haslbauer | sobota 3.7.2021 7:19 | karma článku: 19,84 | přečteno: 345x
  • Další články autora

Horst Anton Haslbauer

Muničák Purkrábka a erotika

Největší drsňáci roty, a těžké případy z bažantů, byli poprvé nasazeni do nejnebezpečnější služby. Samozřejmě nesměl chybět náš trojlístek. Celá stráž stojí na buzerplacu s bojovou malou polní výbavou. Velitel stráže svobodník

4.5.2024 v 9:23 | Karma: 18,32 | Přečteno: 369x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Tankopark, kapitán Smítko a Patricie

Poprvé naše rota bažantů pochoduje přes Znojmo na jeho druhý konec města, kde se nalézá náš tankopark.Ti, kteří ještě neměli vycházku, šíleli při pohledu na holky, které se objevovaly. Ony se procházely po chodníku, my šlapali po

28.4.2024 v 10:04 | Karma: 16,04 | Přečteno: 270x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda má další dotaz

"Večierka!" to zaječel na chodbě hlas svobodníka Junáska, který ještě nedávno takhle hlaholil na Slovensku na ovce svých rodičou. Teď má dozorčího roty a musí plnit vojenské příkazy. Už také vklouzla jeho hlava do našeho pokoje,

19.4.2024 v 18:18 | Karma: 20,57 | Přečteno: 551x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda a rotný Provaz

Jiný problém měl každé ráno po příchodu do kasáren nadporučík Charvát. Hned u stolku dozorčího roty se ptal, jestli by mu nemohli sehnat něco k na zub. Pro tohoto lidského důstojníka jsme se mohli přetrhnout. My tři jsme zase měli

13.4.2024 v 12:25 | Karma: 16,70 | Přečteno: 624x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda a rotný Provaz

Problém měl každé ráno po příchodu do kasáren nadporučík Charvát. Hned u stolku dozorčího roty se ptal, jestli by mu nemohl sehnat něco na zub. Pro tohoto lidského důstojníka se vždy nějaký drobek našel. My tři měli zase největší

12.4.2024 v 17:50 | Karma: 3,41 | Přečteno: 111x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Rusko útočilo desítkami střel a dronů, poškodilo tři ukrajinské elektrárny

8. května 2024  7:09,  aktualizováno  8:30

Rusko v noci na středu vyslalo na Ukrajinu více než 50 střel a 20 dronů, uvedl ukrajinský prezident...

Jedenáctý nejteplejší měsíc v řadě. Duben opět trhal historické rekordy

8. května 2024  7:44

Letošní duben se jako 11. měsíc v řadě stal nejteplejším v historii měření. Podle meteorologické...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 622
  • Celková karma 18,02
  • Průměrná čtenost 761x
Nejstarší z pěti sourozenců. Máma byla jak ředitelkou, tak klaunem tohoto cirkusu. Knihy o tom jsou v knihkupectvích a jako E-knihy (www.palmknihy.cz/transfuze-antona-horsta.html + www.palmknihy.cz/ruksak.html). V obou knihách se střídá VESELÉ se SMUTNÝM. LEGRACE nebývá NONSTOP!  

Seznam rubrik