Když ještě existovalo Československo a v Německu marka

11. 01. 2020 13:48:38
Veselá práce čerpadláře na západě v době, kdy v Československu byla jen BENZINA a ta měla jednotné stále stejné ceny dlouhou dobu. Při předávání směny byl ke stojanům zákaz vjezdu. Auta čekala a čekala, ale netroubila. Tenkrát

jsem na západě československým kolegům záviděl, ještě neznali výraz STRES.

Po delším hledání práce, mi dohodil kšeft kluk mé dcery Ivy bratislavský Dan. Jako vysokoškolák si občas přivydělával u benzinky u velkoobchodu Metro. Když zjistil, že jeden čerpadlář se chystá do důchodu, dojednal mi u ředitele Metra příjímací rozhovor. Oba jsme si byli navzájem sympatičtí.

A tak jsem nastoupil k benzínce v Norimberku jako čerpadlář. V každé směně byl jeden PUMPAŘ. Své království jsme si předávali za stálého provozu. Velkou legraci jsem zažíval po telefonátu, že mám na tabulích změnit stávající ceny na jiné. Někdy se měnily obden. Konkurence nespala. Musel jsem využít chvíle, kdy zrovna nikdo netankoval. Letět jsem s dlouhým žebříkem do vzdáleného rohu ke sloupu, na němž byly ve třímetrové výši na cedulích vyměnitelná čísla cen. Neustále hlídat, jestli někdo nepřijel ke stojanům. Když ano, rychle pelášit do své kukaně a čekat na další příležitost k pádění k žebříku. Ten by se v Československu možná zatím vypařil. Tato akce se málokdy povedla napoprvé, tankovat se musí. Jediné auto, přijíždějící ke stojanu, vždy ukončovalo mé poslání.

Zažil jsem i jiné legrácky. Tato – má – benzínka byla zastaralá jak stojany, tak pokladnou. Možná že následující SRANDA se stávala jen mně. Aspoň mě na to neupozornil kolega ani Dan, který mě zaučoval. Když se mi tato věc stala poprvé po čtrnácti dnech mého nástupu, byl jsem z toho dost vyšinutý.

Technický výpadek samočinně vynuloval na stojanech údaje o odebraném množství PH i cenu k zaplacení. Tankující z toho také legraci neměli. Ale finanční užitek z toho měli. Nikdo si z nich nepamatoval, jaké údaje byly na stojanech před jejich vygumováním. Hádalo se ku prospěchu zákazníka. Po zastrčení pistolí přicházeli k pokladně dost nevrle. Handrkovat se z mé strany se nemohlo, zákazník můj pán. Byl jsem bezradný a žádný volaný servisman tomu nepřišel na kloub. Večer po uzavírce jsem se dovídal, kolik musím doplácet ze své ŠRAJTOFLE. Ještě že se to stalo jen třikrát a trvalo to jen vždy deset minut, jinak bych přišel doopravdy na mizinu.

Jednou za tři dny ke mně jezdil tankovat zvláštní člověk. Domníval jsem se, podle oblečení a jeho prastaré kupce rzí na čtyřech kolech, že bude velice chudý. Možná i žebrající. Tankoval pokaždé maximálně za sedm marek. V dlani měl jen ty nejmenší drobné mince. Jednou jsem tomu chudákovi nabídl svou svačinu, nevzal si ji, dokonce se trochu urazil. Vyznej se v lidech.

Také za mnou začal o své polední přestávce chodit na pokec dost zanedbaný mladík. Prý je v oddělení OVOCE a ZELENINA. Jako MITARBEITER (ve velkoobchodu nebyli prodavači, nýbrž SPOLUPRACOVNÍCI) už tu pracoval rok. Za půl roku ho u rampy pro příjem zboží, mezi sebe smrtelně zmáčkly dva couvající nákladní vozy.

Jako jeden z nových SPOLUPRACOVNÍKŮ, jsem na svůj průkaz měl možnost nakupovat v mém velkoobchodu, zatím jsem toho nevyužil. Přístup mají jen na průkaz podnikatelé, majitelé firem, soukromých obchůdků, restaurací a podobně. Nějak mě nezajímalo, jak to vypadá uvnitř. Na mou kartu tam šli občas nakoupit mé dcery nebo jejich přátelé. To se ještě směla karta půjčovat, než to později bylo zaraženo.

Za tři měsíce mého pumpaření, se v benzínce objevil onen hlavní manažér, kterým jsem byl přijat. Vyčkal příhodné chvíle, kdy nebyla u stojanů ani noha těch tankujících z celého okolí, kteří využívali levnějšího tankování. Manažér se mi začal omlouvat, všechna benzinová čerpadla všech filiálek prý jdou pod hlavičku jiné firmy. Pumpaře nepřebírají, nasadí vlastní. Prý o tom opravdu nevěděl v době, kdy mě přijímal. Mohu odejít anebo začít pracovat jako MITARBEITER (SPOLUPRACOVNÍK) v oddělení KFZ (autopříslušenství).

Nevědomky mě zachránil před osobním bankrotem, já ale netušil, jaká legrace mě čeká jako spolupracovníka v autopříslušenství.

Mé starší blogy o tom zevrubně vyprávějí, ale není o co stát...

Autor: Horst Anton Haslbauer | sobota 11.1.2020 13:48 | karma článku: 24.21 | přečteno: 888x

Další články blogera

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda má dotaz

Krátce před počátkem osobního volna ohlásil poručík Hasák akci, abychom se nenudili. Přemíchání mužstva v místnostech podle seznamu jmen na nástěnce. Po jeho odchodu ze zaměstnání se organizace chopili podle svého svobodníci

22.3.2024 v 17:17 | Karma článku: 18.52 | Přečteno: 479 | Diskuse

Horst Anton Haslbauer

Frajer poručík Hasák

"Kdo umí sekat trávu," ptal se všech svolaných bažantů u roty poručík Hasák. To by mohla být ulejvárna venku, někde mezi mladejma venkovankami, byla myšlenka vojáků prvním rokem a skoro do jednoho se hlásili, až na vojína Čiperu,

15.3.2024 v 20:09 | Karma článku: 19.43 | Přečteno: 554 | Diskuse

Horst Anton Haslbauer

Tóny Palónek a účinky bromu

Antonín Brandl byl můj spoluhráč z Baníku Sokolov a výborné levé křídlo. Jelikož Tóny v české řeči malinko zanechával německý nádech, vyslovoval i balónek a balón s "pé," a tak dostal přezdívku Tóny Palónek. Oba jsme dostali

9.3.2024 v 8:09 | Karma článku: 14.67 | Přečteno: 302 | Diskuse

Horst Anton Haslbauer

Šikana od mazáků po odchodu důstojníků z kasáren

Se šikanou jsem se setkal poprvé v životě. Jsem vzteky bez sebe, že se musím krotit, abych někomu nenabouchal. V civilu bych neotálel, ale trestu na vojně bych se nevyhnul. Nasluhování jsem se chtěl vyhnout. Vojínu Čiperovi se

2.3.2024 v 8:05 | Karma článku: 19.55 | Přečteno: 675 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 67 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.70 | Přečteno: 137 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.82 | Přečteno: 8837 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.43 | Přečteno: 426 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 668 | Diskuse
Počet článků 599 Celková karma 18.96 Průměrná čtenost 771

Nejstarší z pěti sourozenců. Máma byla jak ředitelkou, tak klaunem tohoto cirkusu. Knihy o tom jsou v knihkupectvích a jako E-knihy (www.palmknihy.cz/transfuze-antona-horsta.html + www.palmknihy.cz/ruksak.html). V obou knihách se střídá VESELÉ se SMUTNÝM. LEGRACE nebývá NONSTOP!  

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...