Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Center Parks u Bostalsee a mé bloudění ve tmě

Tyto zábavné parky vybudovala po celé Evropě holandská firma. Náš se nachází kousek od belgických hranic směrem na Luxemburg. Kolem velkého jezera jsou v různých vzdálenostech od něj, ale blízko sebe, vybudované domy pro rodiny s

 dětmi ve třech kategoriích. Levnější, dražší a nejdražší VIP.

Poslední kategorii si rezervoval na týden náš zeť. Sauna, dvě WC, koupelna se sprchou a vanou, Whirlpool, místnost pro promítání filmů, krb, velký obývák spojený se zařízenou kuchyní i s nádobím a hrnci. V jednom rohu velká televize. Ta je také ve všech třech ložnicích.

Z obýváku východ na předzahrádku s dalším krbem na grilování, prostorný stůl se šesti křesly a dvěma lehátky.

Domy jsou obrostlé vegetací a stromy. Naproti oplocené místo pro vpuštění psů na jejich samostatné venčení. Z našeho domu vedlo devadesát sedm schodů dolů k jezeru.

Po příjezdu zaparkovat u svého domu, vyložit a poté odvézt auto na jedno z parkovišť poblíž. Všude závory, vpouštějí a vypouští jen při přiložení kartičky obdržené po zaplacení pobytu.

Podél jezera půjčovny kol, elektro kol, šlapacích čtyřkolek se stříškou pro dva dospělé a dvě děti. Množství autíček na elektropohon pro malé děti, trampolíny, pingpongové stoly, tenisové kurty, prostor pro minigolf. Ten je možný také hrát v prostorné restauraci. Tam je také mnoho drah pro porážení kuželek, bowling.

Na vodě jsou k zapůjčení různá šlapadla a prkna na surfování.

A hned první den jsem se ztratil a zabloudil bez mobilu v kapse.  Bylo to tak. V počtu pět dospělých, jedna pětiletá Emilia, jsme se vydali po oněch schodech k jezeru. Labrador a rotvajlerka zůstali doma po řádném vyvenčení.

Podél jezera kolem dokola asfaltka pro pěší, souběžně neasfaltovaná cesta pro kolaře a různé jiné pojízdné vehikly.

Po slabé hodince jsme už za šera dorazili k již popsané velké restauraci. Mládí se rozhodlo si tam zahrát minigolf. Dceru jsem poprosil o klíč k domu, že se vrátím ke psům. Při obdržení klíčů jsem byl tázán, jestli trefím domů.

Svižným krokem jsem štrádoval nazpět v již nastalé tmě. Rodinky s kočárky mým směrem jsem míjel, těm proti mně se uhýbal. Od asfaltky vedly občas vlevo i vpravo další cestičky někam. Já si ale pamatoval, že ta naše odbočka ke schodům musí být ještě daleko. Také jsem si pamatoval, že tam jsou dva dřevění koně v životní velikosti. Nedošlo mi, že v té tmě už je nezahlédnu a proto jsem kolem nich svižným krokem pokračoval dál.

Pokud jdu někam sám v neznámém prostředí, občas se obracím a ukládám si, co oči vidí. Tentokrát jsem to nedělal, nepočítal jsem s osamoceným návratem. Když jsem ani po hodině nenarazil na koně, usoudil jsem, že něco nehraje. Vrátil jsem se raději k oné restauraci s minigolfem a prosklenými místy zjišťoval, jestli najdu mou smečku. Nic.

Určitě už vyrazili nazpět a nenarazili jsme na sebe, jelikož jsem byl už daleko od schodů k našemu obydlí. Mašíroval jsem tedy opět nazpět. Koně zase nikde. Už jsem si dělal starosti, že klíč mám já a nedostanou se dovnitř.

Předal jsem ještě víc do kroku. Na hodinkách skoro půl desáté. Lidi už jsem nepotkával. Najednou jsem se dostal mezi normální domy ze strany bez označení obce. Do kopce jsem se řádně zapotil. Domy končily. U posledního jsem zazvonil a vysvětlil, že jsem zabloudil a kam se chci dostat. Starší pán volal do chodby na svou ženu. Byli dost překvapení, že tu jsem pěšky. Prý musím ještě dost daleko nazpět.

Zevrubně mě informovali kudy se mám dát, abych se zase dostal k jezeru a jak poté postupovat dál. Jezero se konečně objevilo a asfaltka také. Už bylo skoro deset večer. Ti chudáci se nemohou dostat domů. V té tmě jsem byl zcela sám.

Pojednou se na mě ze tmy radostně vrhla naše rotvajlerka a za ní se objevila dcera a zeťák. Nejdřív jezdili autem mezi domky po celém parku, v domnění, že jsem zabloudil tam. Už chtěli zapojit tamější rančery u policie, kteří jsou v takových případech k dispozici. Přece jen mě ale chtěli nejdřív hledat pod těmi schody u jezera. Byli rádi, že mě objevili a já zase, že měli u sebe druhý klíč od našeho domku.

Zeť měl zprvu v úmyslu mě po nalezení uškrtit. Nakonec byli rádi, že dědka našli na jeho chodeckém maratonu. Co to ale je proti padesáti kilometrovém zrychleném přesunu na vojně. Tenkrát mi ale bylo o šedesát let méně…

Náš vchod. V nákupní tašce je každé ráno k nalezení čerstvé pečivo - v ceně.
Předzahrádka z druhé strany
Pohled na protější stranu k sousedum
Schody k jezeru
Má poutní cesta u jezera pro pěší a kočárky
Různé odbočky k jezeru
Mojí ztracení koně
Farma k zapůjčení oslů a koní
Podél jezera
Tenkrát naše konečná u restaurace s minigolfem, bowlingem a dalšími možnostmi se vyřádit před nebo po gáblíku
Pro odvoz unavených
Prostorný vnitřek restaurace
Pokud se někdo chce po odchodu z restaurace vyzvracet
...nebo se dodělat při košíkové
Všehochuť k zapůjčení na hodinu, den i týden
Čekání na start

Pětiletá Emilia a její první salta v životě. Kolik jich ještě bude muset udělat?

 

Ta mě vnoci našla

 

 

Autor: Horst Anton Haslbauer | neděle 6.10.2019 8:26 | karma článku: 10,06 | přečteno: 142x
  • Další články autora

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda má další dotaz

"Večierka!" to zaječel na chodbě hlas svobodníka Junáska, který ještě nedávno takhle hlaholil na Slovensku na ovce svých rodičou. Teď má dozorčího roty a musí plnit vojenské příkazy. Už také vklouzla jeho hlava do našeho pokoje,

19.4.2024 v 18:18 | Karma: 20,34 | Přečteno: 517x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda a rotný Provaz

Jiný problém měl každé ráno po příchodu do kasáren nadporučík Charvát. Hned u stolku dozorčího roty se ptal, jestli by mu nemohli sehnat něco k na zub. Pro tohoto lidského důstojníka jsme se mohli přetrhnout. My tři jsme zase měli

13.4.2024 v 12:25 | Karma: 16,45 | Přečteno: 606x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda a rotný Provaz

Problém měl každé ráno po příchodu do kasáren nadporučík Charvát. Hned u stolku dozorčího roty se ptal, jestli by mu nemohl sehnat něco na zub. Pro tohoto lidského důstojníka se vždy nějaký drobek našel. My tři měli zase největší

12.4.2024 v 17:50 | Karma: 3,41 | Přečteno: 106x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Kraví hora a pomsta vojína Harryho Valdy

Za dva dny nás, ve stejné sestavě, hnali na znojemskou Kraví horu, ten vysoký kopec u Dyje začali někteří silně nenávidět. Důstojník si tentokráte vzal na pomoc poddůstojníky a velitele čet. Mazáci nemuseli mít na zádech zátěž. Na

5.4.2024 v 15:47 | Karma: 16,15 | Přečteno: 399x | Diskuse| Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Trojlístek a rodí se Ruksak

Pomalu jsme s Harrym k sobě nalézali cestu. Zjistili jsme, že vysíláme na stejných vlnách a na ty samé vlny byl naladěn i Mirek Picka. Začali jsme hledat jeden druhého, i když povahové vlastnosti jsme zcela totožné neměli.

29.3.2024 v 16:36 | Karma: 14,41 | Přečteno: 234x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Arizonští poslanci schválili zrušení 160 let starého zákona zakazující potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 620
  • Celková karma 18,37
  • Průměrná čtenost 763x
Nejstarší z pěti sourozenců. Máma byla jak ředitelkou, tak klaunem tohoto cirkusu. Knihy o tom jsou v knihkupectvích a jako E-knihy (www.palmknihy.cz/transfuze-antona-horsta.html + www.palmknihy.cz/ruksak.html). V obou knihách se střídá VESELÉ se SMUTNÝM. LEGRACE nebývá NONSTOP!  

Seznam rubrik