Jak se mi povedlo vystřídat v životě více aut než žen

16. 02. 2016 8:57:49
Co je finančně výhodnější? Spíše jsem měl napsat, JAK JSEM STAČIL VYSTŘÍDAT. Zkrátka jsem měl větší úspěch u aut. Ženy by se tedy - některé - daly také koupit, pokud je muž úspěšným hokejistou nebo fotbalistou.

Začalo to v roce 1970 prvním novým vozem v životě. To už mi bylo 31. Škodou 100. Už za půl roku chudinka rezavěla, hlavně kolem reflektorů. Tenkrát jsme naše vozy hýčkali. Natírali spodky, konzervovali dutiny.

Nevím jak ostatní, já motorový olej s vložkou měnil každých tři tisíce km. Kvůli špatným vozovkám jsem každý měsíc seřizoval geometrii přední nápravy, zadní tak choulostivá na výmoly nebyla. Jako zaměstnanec autoservisu jsem tu možnost měl.

Zapalovací svíčky jsem měnil každých deset tisíc kilometrů. Při tom vždy přejel seřízení ventilů a doladil předstih. Barumky OR 6 jsem sjel za šest tisíc km. Jezdil jsem rychleji v zatáčkách než po rovině. Na sněhu jsem nandával i západoněmeckým sporťákům na okreskách. Na sněhu ani tak moc nezáleží na značce auta, jak na tom, kdo drží volant.

Mám rád zadokolky, jezdit kontrolovaným smykem v zatáčkách na okreskách při malém provozu je s nimi jednoduché, s předním náhonem o něco složitější. Málokterý zasněžený kopec byl překážkou. Motor vzadu, zadní náhon. Málokdo se naučí řadit bez vyšlápnutí spojky jen za pomoci správného meziplynu.

Nemám rád naftu, smrdí mi. Benzin mi voní. Takže všechny mé vozy voněly. Tento necelý litrový motor mi umožnil dokonce jehlu tachometru dotlačit na číslo 140. Ve skutečnosti to jelo jen přibližně 130. Už z továren naschvál takto vypouštějí bezmála všechny značky mezi lid. Tím řidiče tak trochu chrání před pokutou i zabitím.

Mnoho řidičů to o tom tachometrů neví, to jsou ti, co striktně dodržují předepsanou rychlost. Až na zběsilce, kteří si to finančně mohou dovolit. Já přetahuji rychlost maximálně o deset.

Těch vozů v mém životě zřejmě ukončí nynější číslo 15. S menším počtem žen jsem výhodně neplatil alimenty a nemusely se u nich dávat pod stěrače zátky. Pryž déle vydrží a nepřimrzne v zimě.

Následující pochopí jen autoblázni. Na jeden tah Sokolov Varna. Jen čůrací zastávky. Vým. oleje s vložkou před odjezdem. Cérenky vzadu na sklopených sedačkách už na Slovensku každou chvíli kňučely, kdy už bude konečně to moře? V Bulharsku jsem nechal vyměnit olej a vložku, vezl jsem vlastní.

Na jeden tah nazpět za čtrnáct dní pouze levou rukou. Něco mě tam kouslo do předloktí. Ruka natekla a byla bez citu. Žena spolujezdkyně na pokyn zařazovala patřičnou rychlost. Ještě neměla ještě ŘP.

Další mé káry příště, pokud to nenalepím na strom. Nějakou dobu jsem jezdil závodně, že děd ještě (jako já) žije, tak ta možnost se naskýtá – možná...

Autor: Horst Anton Haslbauer | úterý 16.2.2016 8:57 | karma článku: 17.52 | přečteno: 539x

Další články blogera

Horst Anton Haslbauer

Vojín Valda má dotaz

Krátce před počátkem osobního volna ohlásil poručík Hasák akci, abychom se nenudili. Přemíchání mužstva v místnostech podle seznamu jmen na nástěnce. Po jeho odchodu ze zaměstnání se organizace chopili podle svého svobodníci

22.3.2024 v 17:17 | Karma článku: 18.52 | Přečteno: 479 | Diskuse

Horst Anton Haslbauer

Frajer poručík Hasák

"Kdo umí sekat trávu," ptal se všech svolaných bažantů u roty poručík Hasák. To by mohla být ulejvárna venku, někde mezi mladejma venkovankami, byla myšlenka vojáků prvním rokem a skoro do jednoho se hlásili, až na vojína Čiperu,

15.3.2024 v 20:09 | Karma článku: 19.43 | Přečteno: 554 | Diskuse

Horst Anton Haslbauer

Tóny Palónek a účinky bromu

Antonín Brandl byl můj spoluhráč z Baníku Sokolov a výborné levé křídlo. Jelikož Tóny v české řeči malinko zanechával německý nádech, vyslovoval i balónek a balón s "pé," a tak dostal přezdívku Tóny Palónek. Oba jsme dostali

9.3.2024 v 8:09 | Karma článku: 14.67 | Přečteno: 302 | Diskuse

Horst Anton Haslbauer

Šikana od mazáků po odchodu důstojníků z kasáren

Se šikanou jsem se setkal poprvé v životě. Jsem vzteky bez sebe, že se musím krotit, abych někomu nenabouchal. V civilu bych neotálel, ale trestu na vojně bych se nevyhnul. Nasluhování jsem se chtěl vyhnout. Vojínu Čiperovi se

2.3.2024 v 8:05 | Karma článku: 19.55 | Přečteno: 675 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.47 | Přečteno: 448 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 581 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 474 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 599 Celková karma 18.96 Průměrná čtenost 771

Nejstarší z pěti sourozenců. Máma byla jak ředitelkou, tak klaunem tohoto cirkusu. Knihy o tom jsou v knihkupectvích a jako E-knihy (www.palmknihy.cz/transfuze-antona-horsta.html + www.palmknihy.cz/ruksak.html). V obou knihách se střídá VESELÉ se SMUTNÝM. LEGRACE nebývá NONSTOP!  

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...